Gubben i Låååååååååååådan

Vad är det med alla och låten "gubben i lådan?" Jag förstår mig verkligen inte på folk ibland, och den är inte ens jättebra som alla andra säger. Alla statusar nu för tiden på facebook handlar om just den låten, men jag måste erkänna att jag själv har sjungt till den här låten, vilket inte låter så bra, men endå :)
Om man lyssnar tillräckligt många gånger på den så kan den vara bra, efter ett tag. Men ingenting jag skulle lyssna på. Har ni hör den? Om inte kan ni lyssna den här;

Fått en flaska I huvet, legat sövd på akuten.
Varit död I minuter, hela själen var bruten.
Blivit jagad av snuten, varit vilsen på djupet.
Jag har famlat I'mörker, men I dig såg jag ljuset.
Och för dig har jag låtsas, och dolt mina tårar.
Med dig blir jag mindre, som gubben I lådan.
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid.
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig.

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Blivit lämnad I staden, medan du gick och blunda.
Fick en känga mot magen, tills jag smakade gatan.
Ändå gick jag tillbaka, och jag måste va galen.
Som nyss blivit bedragen, och som tänkte på laget.
För jag tänkte på jag-et, och jag såg alla tecken.
Men jag ville va bättre, men då blev allting sämre.
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid.
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig.

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.
Tusen gånger om.

Ställ oss båda på en våg, och snart så flyger du bland stjärnor.
Jag bär tyngden utav rymden, ändå finns du I mitt hjärta.
Ta mitt skimmer, för jag brinner.
Du är blott en blek lanterna, jag har gjort det här så länge.
Jag kan lika väl fortsätta.

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Jag kan typ hela låten och har spelat in när jag sjunger, men det är inte direkt en "idol-röst" så jag tänker inte lägga upp videon här. Jättepinsamt skulle det nog vara :) Men jag ska fortsätta utforska om andra konstiga låtar som man hittar lite här och där men jag återkommer med mer spännande om inte jag går och lägger mig snart, vilket jag inte kommer att göra för att jag chattar med sötaste Lisa, men vi får se hur det blir med de.
Ska nog göra så att annat folk också börjar med happy aquarium och så kommer det säkert att blir som FarmVille. Jippieeeeee!
/ Elisabeth

Kommentarer
Postat av: yen

har tröttnat på den som fan! kim spelade upp den 10 miljoner gånger igår -.-

2010-10-14 @ 22:36:47
URL: http://adolescenti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0