2011 - start of something new

Känns jättekonstigt att skriva 2011, tycker inte ni? Det känns som att man precis har vant sig vid att det är 2010 och så helt plötsligt så blir det 2011. Jag vaknade klockan 16.30 och gick och la mig klockan 07.45.

Det nya året började fel, men det är så det kan bli. Man bråkar, man blir sams. Men that is the circle of life. Saker man trodde om kompisar kommer fram efter ett år och tur är att jag inte är kompis med Fanny längre. Det var nog det största misstaget jag gjorde 2010. Men man lär sig vilka man kan lita på och vilka som är värda att bli kallade för "kompisar". Man tror man känner någon men endå visar det sig att personerna inte alls var så som man trodde. Jag har lärt mig av mina misstag och kommer aldrig att göra om dem. Det är inte värt att bli sårad så många gånger av samma person som man brukade säga "hon är min bästa vän." Tycker inte ni det är lite sorligt när man tror att man har en sån bra vänskap och sen så bryts den bara för en skitsak? Är det bara mig det har hänt? Jag vill hellre kunna räkna mina bästa vänner på fingrarna än att ha många "bästa vänner" och så visar det sig att de var en helt annan person. Någon som håller med?

I år fyller jag 17 år, det känns jättekonstigt. Jag fyllde nyss 16. Har börjat gymnasiet vilket jag gillar, man har chansen att göra allt om igen eftersom att alla är nya och ingen känner ingen. Som tur var det lärde jag känna Henni en vecka innan skolan började. Annaras hade jag varit helt lost.
Jag älskar mina kompisar, och jag borde börja säga det orftare till dem.

                                
Jag och Yen har många planer inför detta nya året med bloggen, bland annat att byta design och göra olika roliga saker. Det är mitt nyårs löfte, och att uppdatera oftare!

Jag ska nu spela lite Robot Unicorn Attack och sen vill mina föräldrar att vi ska kolla på någon film, något förslag?
- Bröllopsfotografen eller Wall Street?
Jaja, vi får helt enskelt se vad det blir. Men nu ska jag kila och jag vill gratta Filippa på hennes födelsedag och idag skulle några tjejer gå och fira henne men jag kunde inte följa med, vilket jag tyckte var tråkigt. Men jag tar igen det sen, jag lovar.

Gott nytt år alla! Hoppas allt ni önskat er går i uppfyllese.
/ Ellie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0